sunnuntai 22. helmikuuta 2009

Homma jatkuu...


Sisustan listoja, puhallettuja ja puhaltamattomia.


Kojelaudan osia on käytetty puhalluskaapissa ja odottelevat maalaustoimenpiteitä.


Oviverhoilut valmiina.

torstai 5. helmikuuta 2009

R.I.P.


Rest In Peace... Hetken aikaa.
Suunnitelmiin tuli muutos ja Buicki on siirretty takaisin omaan loossiin, homma jatkuu joskus hiihtoloman jälkeen.

maanantai 2. helmikuuta 2009

Maalihommat jatkuu...

... eikä ne tunnu loppuvan.


Sisäkatto putsattuna ja maalattuna.


Helmat kitattuna ja epoxissa. Kohta pääsee vetään purplea...


Toisen puolen ovet alkaa olla pintamaaleja vaille.
Korisauma aineet vedettynä saumoihin.

keskiviikko 28. tammikuuta 2009

Hämä hämä häkki?


Homma etenee niin hitaasti että hämähäkkikin on kerenny kutoa pyydyksen levypyörään...


Kojelauta purettuna, osat odottavat maalausta ja kasausta.
Ratio ja mittaristo on entistetty kuntoon jo valmiiksi.


Helemapellistä löytyi pari pientä ruostereikää jotka on jo korjattu.


Otin sitten ovet pois että saa kunnolla maalattua oviaukot ja ovien sisäpuolet.


Vänkärin etuoven pintaruostetta ja ruostereikä.


Tässä korjattuna.


Vänkärin takaovi oli hyvässä kunnossa. Putsasin rälläkän ja teräsharjan avulla ja innostuin jopa hiekkapuhaltaan ovet ulkona kun oli sopivat -5 astetta pakkasta.

keskiviikko 14. tammikuuta 2009

Hapot ja epoxit pintaan

Kun palkansaaja menee suorittamaan ansiosidonnaisia velvollisuuksia niin työtön menee tallille puuhastelemaan...


Vedin aamutuimiin hapot pohjalle ja epoksit sen päälle koko autoon.
Epoksi toimii välivärinä alkuperäisen ja uuden maalin välissä, ettei tulis mörköjä.

Alko jo näyttään joltakin.


Illalla kävin paklailemassa ja hiomassa jonkin verran, homma jatkuu huomenna.

tiistai 13. tammikuuta 2009

Mittariston kunnostus


Mittaristo irroitettuna fixausta varten. Irroittamiseen meni pari tuntia aikaa.
Painoakin sillä on yli 10 kg!


Puhdistuksen kiillotuksen ja maalauksen tarpeessa.


Purkuvaihe menossa.


Kun puretaan osiksi niin puretaan sitten kunnolla.
Yllättävän paljon löytyy puunattavaa.


Maalasin mittareiden pohjat purppuran sävyllä, tummemmalla mitä auton väriksi tulee.


Tässä kuvassa näkyy hyvin nopeusmittarin rakenne.


Nopeusmittarin osakokonaisuus kasattuna


Mittaristo kasattuna ja maalattuna auton sävyihin sopivaksi.


Häivähdys purppuraa lipassa ja pyöreiden mittareiden kehyksissä.
Maalasin nämä osat sillä sävyllä joka tulee olemaan auton pääväri, kuva on tosin aika tumma.


Pimeässä mittaristo näyttää tältä. (Kuva löytyi netistä)

lauantai 3. tammikuuta 2009

Pientä edistystä

Katto alkaa olla paklattu ja ruiskutin lauantai-illan ratoksi siihen hiontaväriä.
Huomenna tarkastellaan tarkemmin pitääkö vielä korjailla.
Ei oo meikäläisen parhaita puolia nuo pohjien teko hommat mutta pitää yrittää..

keskiviikko 31. joulukuuta 2008

Ruostereikiä

Ruostereikiä vähän erikoisemmassa paikassa.. No, nämä on jo korvattu uudella pellillä.

tiistai 30. joulukuuta 2008

Hiontahommia


Tässä on nyt muutama viikko mennyt auton hiontaan ja muutaman ruostereijän paikkaamiseen.
Samalla tuli harjoiteltua koritinan käyttöä.

Oviverhoilut uusiksi

Homma jatkuu kesätauon jälkeen...

Koko auton verhoilut on valmistumassa.
Tässä muutama kuva oviverhoiluista.


Vanhat verhoilut on kärsineet kosteusvaurioita ja viiskytvuotta vanhat vinyylit alkoivat muutenkin olla huonokuntoiset. Oviverhoilujen alaosat on uusittu jossain vaiheessa ja ovipahvit on vaihdettu myös samalla mutta olivat tässä vaiheessa tuhannen mutkalla.


Uusien oviverhoilujen tautat tein kennomuovista jota voi ostaa mm. mainostoimistoilta.
Materiaalina se on helppo työstää ja kestää kosteutta huomattavasti paremmin kuin perinteinen "kaapintausta" pahvi.
Käytin mallina vanhaa verhoilupahvia, muoviin voi piirtää vaikka mustekynällä.


Kennomuovia voi leikata vaikka askarteluveitsellä.


Uudet verhoilut voi liimata kennomuoviin.


Koko auton verhoilut tulee olemaan kolmiväriset, ei ihan standardi sävyt mutta tähän autoon just ne oikeat.

keskiviikko 19. syyskuuta 2007

Miltä näyttää raggariauton takakontti?

Tältä se näyttää:


Tavaratilan ilme tulee muuttumaan talven aikana hieman siistimpään suuntaan.
Kontti verhoillaan samoilla materiaaleilla kuin penkit ja oviverhoilut.
Luukkuun tulee myös ilmajousituksen kompressorit, venttiilit ja ilmasäiliö.

tiistai 4. syyskuuta 2007

Verhoilukurssilla

Ilmottauduttiin vaimon kanssa verhoilukursseille ja siellä on tarkoitus tehdä uudet verhoilut Buickiin.


Penkkien kangasosat alkoi olla aika huonossa kunnossa.


Henna purkaa pehmusteet irti rungoista.


Vanha verhoilu leikataan kaavoiksi.



Tästä on hyvä jatkaa. Kaikki 4 osaa purettiin tälle mallille ensimmäisenä kurssipäivänä.



Myös Pepe osallistuu kursseille, hänellä on työn alla Barracudan kattoverhous.

Kiiltävät irti


Listojen irroitus käynnissä.


Kattolistojen alta paljastui pintaruostetta.


Tällä on ajettu Kanuunankuularalli Helsinki - Rovaniemi 10 vuotta sitten.

perjantai 17. elokuuta 2007

Rojektia pukkaa

'59 on saanut maata tallissa muutaman vuoden, pari pikku lenkkiä on toki tullut kesäisin heitettyä että paikat pysyy notkeina muttei sen kummempaa.

Siirrän auton MSC tallille syksyn aikana ja tarkoituksena on saada auto ensi keväänä liikenteeseen entistä ehompana.

Tekniikkana on Chevyn 305 pikkulohko joka vaihdetaan vähän tehokkaampaan ja taka-akselin tuentoja pitää vähän muokkailla.
Rautajouset vaihtuu ilmajousiin, Oldsin kanssa on tullut harjoiteltua ja nyt on selvät visiot siitä miten autosta saa matalalla lipuvan kruisailupelin.

Myös auton väritys tulee muuttumaan niin päältä kuin sisältäkin. Autolle on keksitty nimikin joka antaa osviittaa tuleviin värivalintoihin, PurpLeSabre...
Maalaukset ja verhoiluhommat on tarkoitus tehdä itse, suunnitelmissa on mattaa, flakea, purppuraa, kärmeennahkaa... (taas on tequila tehnyt tehtävänsä)

sunnuntai 8. heinäkuuta 2007

Lättäkatto

Pari kuvaa Paalupaikka Summer Meetingistä vuonna 2003.